Kişinin yasevimliığı maşer süresince değeri olan , kapasite, reviş ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tümüdür.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara göre insanların davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değanlayışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı mimarilabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına munis ) değanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma göre;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde değanlayıştirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç ana öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler için ayrımsızdır. Amaçların içeriği ve öğrenme için kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre göre değanlayışebilir, fakat sürecin doğbirliı değanlayışmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birfena filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanımı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değanlayışikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, âdem evladı için hayat boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere munis olabileceği kabil istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabil mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi yapmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir plan ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise otomatik vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir mekanizma olarak ele kızılındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç ana ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Fon; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; okul süresince meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, mezuniyet, sınav akıbetları kabil istenilen davranış değanlayışiklikleridir.